1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota i Corolla liderami rynku aut osobowych w maju 2021

TOYOTA LIDEREM RYNKU SAMOCHODÓW OSOBOWYCH W MAJU 2021 ROKU

W POLSCE SPRZEDANO JUŻ PONAD 124 000 HYBRYD MARKI

2021-06-07

W maju 2021 roku Toyota ponownie została najpopularniejszą marką samochodową w Polsce. Jej udział w polskim rynku wyniósł 16,9%. Corolla i Yaris były w tym czasie najchętniej wybieranymi autami osobowymi. Sprzedaż hybryd od początku 2021 roku przekroczyła 19 000 aut, a od 2004 roku łącznie sprzedano już ponad 124 000 samochodów hybrydowych.

 

Zarejestrowano ponad 33 000 nowych Toyot

W maju br. zarejestrowano 6264 nowe samochody Toyoty. Tym samym suma wszystkich zarejestrowanych aut Toyoty w Polsce w tym roku wzrosła do 33 704 egz. Jest to o ponad 9000 egz. więcej niż w przypadku marki zajmującej drugie miejsce w zestawieniu.

Wynik Toyoty z pierwszych pięciu miesięcy 2021 roku jest o 55,7% lepszy niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Udział marki w polskim rynku wynosi obecnie 16,9%.

Corolla i Yaris cieszą się największą popularnością

W maju zarejestrowano 1649 egz. Toyoty Corolli i 1580 egz. Toyoty Yaris, co zapewniło im pierwsze i drugie miejsce na rynku samochodów osobowych. Licząc od początku roku, Corolla uzyskała wynik 10 483 rejestracji (1. miejsce), a Yaris 8386 rejestracji (2. miejsce). W pierwszej dziesiątce w tym roku znalazły się także RAV4 (6. miejsce, 4452 egz.) i Toyota C-HR (8. miejsce, 4057 egz.).

Trzy modele Toyoty zostały w maju liderami swoich segmentów – obok Corolli i Yarisa pierwsze miejsce w swojej klasie zajęła także Toyota AYGO z wynikiem 503 rejestracji. Toyota C-HR (604 egz.) i RAV4 (923 egz.) były drugimi najpopularniejszymi samochodami w swoich segmentach, Highlander (173 egz.) zajął trzecie miejsce wśród dużych SUV-ów, a Camry (366 egz.) czwarte wśród aut średniej wielkości.

Sprzedano już ponad 124 000 hybryd Toyoty

Hybrydy Toyoty pojawiły się na polskim rynku w 2004 roku wraz z debiutem drugiej generacji Priusa. W pierwszym roku sprzedano zaledwie 48 egz. tego modelu. Dla porównania – w 2020 roku roczna sprzedaż wszystkich modeli hybrydowych Toyoty osiągnęła poziom 30 315 samochodów. Z kolei od stycznia do maja 2021 roku do klientów trafiło już 19 166 hybryd, czyli prawie 2/3 wyniku z całego ubiegłego roku.

Łącznie na drogi w Polsce wyjechało już 124 126 hybryd marki. Obecnie co drugi samochód, który opuszcza salon Toyoty, ma napęd hybrydowy.

Warto zaznaczyć, że oferta aut hybrydowych Toyoty stale się powiększa. W tym roku do salonów trafił nowy Highlander – duży, 7-miejscowy SUV dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym.

Toyota dysponuje obecnie kompletną gamą hybrydowych modeli, na którą składają się miejski Yaris, kompaktowa Corolla, średniej wielkości Camry, Prius i Prius Plug-in Hybrid oraz SUV-y Toyota C-HR, RAV4, RAV4 Plug-in Hybrid i Highlander.

Najpopularniejszą hybrydą Toyoty w 2021 roku jest Corolla Hybrid. W ciągu 5 miesięcy sprzedano 7295 egz. tego modelu. Drugie miejsce zajmują Toyota C-HR Hybrid i RAV4 Hybrid z wynikiem 3812 pojazdów. Hybrydowego Yarisa wybrało 2311 kierowców. Camry Hybrid zanotowała sprzedaż 1435 egz., a hybrydowy Highlander – 492 egz.