Doskonałe wyniki sprzedaży Toyoty w Europie
Na początku 2019 r. gama hybrydowych modeli oferowanych przez Toyota Motor Europe wzbogaciła się o 3 nowe samochody i liczy obecnie 19 modeli. W znacznym stopniu przyczyniło się do wzrostu sprzedaży firmy. W pierwszym kwartale br. była ona o 14% wyższa niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Udział firmy w rynku wzrósł do 5,2%.
„Pomimo słabszej sprzedaży samochodów w Europie, Toyota i Lexus wzmocniły swoją pozycję dzięki ogromnej popularności naszych hybrydowych modeli”– podkreślił Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.
„Udana premiera trzech ważnych modeli w pierwszym kwartale sprawia, że jesteśmy niemal pewni bardzo dobrych wyników w pozostałej części roku. Patrząc na ogromną liczbę zamówień, które będziemy realizować w nadchodzących miesiącach, jestem przekonany, że Toyota Motor Europe bez trudu osiągnie cel wyznaczony na ten rok na poziomie 1 065 000 sprzedanych samochodów” – kontynuował Matt Harrison.

Doskonałym przykładem tego jest debiutująca na rynku nowa Corolla w nadwoziu Hatchback i TS Kombi. Model ten bardzo dobrze został przyjęty przez kierowców, a udział wersji hybrydowych w całkowitej sprzedaży wyniósł aż 95%. Za tym sukcesem kryje się nowa strategia marki, polegająca na wprowadzeniu do oferty aż dwóch napędów hybrydowych. Europejscy nabywcy mogli zatem wybierać między układem 122 KM z silnikiem 1,8 l oraz napędem o mocy aż 180 KM z silnikiem 2,0 l.
W napęd hybrydowy wyposażono również nową Corollę Sedan. Hybrydowe wersje tego modelu stanowią aż 60% całkowitej sprzedaży.
Dużą popularnością cieszy się także nowa Toyota RAV4, której 89% egzemplarzy ma napęd hybrydowy. Pozostałe modele, takie jak Toyota C-HR Hybrid i Yaris Hybrid, również osiągnęły rekordy sprzedaży, przyczyniając się do bardzo dobrych wyników hybryd.
Udział hybryd w całkowitej sprzedaży TME wyniósł 51%, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej – 61%.
Wyniki sprzedaży marki Toyota
W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła 260400 egz. Najpopularniejszymi modelami były: Yaris (69800 egz.), Toyota C-HR (41700 egz.) i Corolla (40100 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).
Liderami rynku hybryd są Yaris Hybrid (38400 egz.), Toyota C-HR Hybrid (37100 egz.) i Corolla Hybrid (27100 egz.). Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2019 r. 130300 aut. Jest to o 15% więcej niż rok temu.
Udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w Europie wynosi 50% – w tym w Europie Zachodniej i Środkowej 59%, zaś w Europie Wschodniej, Kazachstanie, Turcji, Izraelu i na Kaukazie 25%.
Wyniki sprzedaży Toyoty w Q1 2019 roku
Toyota Motor Europe | 278 762 |
TOYOTA | 260 375 |
AYGO | 30 136 |
Yaris (łącznie) | 69 812 |
Yaris Hybrid | 38 414 |
Corolla HB i TS Kombi (łącznie) | 27 577 |
Corolla HB i TS Kombi Hybrid | 22 374 |
Toyota C-HR (łącznie) | 41 709 |
Toyota C-HR Hybrid | 37 060 |
Corolla Sedan | 12 120 |
Corolla Sedan Hybrid | 4 703 |
Avensis | 1 024 |
Rodzina Priusa | 5 959 |
Prius | 1 484 |
Prius+ | 3 817 |
Prius Plug-in Hybrid | 658 |
Mirai | 65 |
Camry (łącznie) | 10 566 |
Camry Hybrid | 204 |
GT86 | 255 |
RAV4 (łącznie) | 30 527 |
RAV4 Hybrid | 21 578 |
Highlander | 207 |
Land Cruiser | 10 170 |
Hilux | 10 367 |
PROACE | 8 399 |
Inne modele | 1 082 |