Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Ranking magazynu Forbes 2018

2018-05-30

W najnowszym rankingu najcenniejszych marek Forbesa Toyota ponownie zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej, a w zestawieniu wszystkich marek znalazła się na 9. miejscu. Wartość japońskiej marki oszacowano na 44,7 mld dolarów, o 9% więcej niż w roku ubiegłym.

Toyota od lat należy do ścisłej czołówki najwyżej wycenianych globalnych marek. W rankingu „The World's Most Valuable Brands 2018” magazynu Forbes w pierwszej dziesiątce obok Toyoty znalazły się takie firmy jak Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook. Wartość japońskiej marki w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła o 9% – do 44,7 mld dolarów.

Toyota Yaris :: Ranking magazynu Forbes 2018
Toyota Corolla ::  Ranking magazynu Forbes 2018

Tak duży sukces Toyoty na światowym rynku motoryzacyjnym jest efektem wieloletnich działań, takich jak dbałość o jakość produkowanych pojazdów, wprowadzanie przełomowych rozwiązań technologicznych i udostępnianie ich kolejnym milionom kierowców, inwestowanie w badania nad innowacjami rewolucjonizującymi motoryzację.

Po ponad 20 latach od wprowadzenia na rynek modelu Prius – pierwszej seryjnej hybrydy, Toyota konsekwentnie realizuje plan elektryfikacji swoich pojazdów, rozwijając technologię hybrydową oraz inwestując w technologię wodorowych ogniw paliwowych. Jednocześnie japoński producent kontynuuje rozwój systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, a także pracuje nad technologiami mającymi doprowadzić do autonomizacji pojazdów.

Toyota RAV4 :: Ranking magazynu Forbes 2018
Toyota Land Cruiser :: Ranking magazynu Forbes 2018
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2018 roku według Forbesa
Pozycja w rankingu ogólnym 2018 Nazwa Wartość marki (w mld USD)>
9 Toyota 44,7
13 Mercedes-Benz 34,4
20 BMW 31,4
24 Honda 25,5
37 Audi 14,8
42 Ford 14,1
56 Chevrolet 11,5
58 Porsche 11
69 Lexus 9,5
70 Nissan 9,4
75 Hyundai 8,7
90 Volkswagen 7,9
Najcenniejsze marki w 2018 roku według Forbesa
Pozycja 2018 Nazwa firmy Wartość marki Branża
1 Apple 182,8 Technologie
2 Google 132,1 Technologie
3 Microsoft 104,9 Technologie
4 Facebook 94,8 Technologie
5 Amazon 70,9 Technologie
6 Coca-Cola 57,3 Napoje
7 Samsung 47,6 Technologie
8 Disney 47,5 Rozrywka
9 Toyota 44,7 Motoryzacja
10 AT&T 41,9 Telekomunikacja
Toyota Prius :: Ranking magazynu Forbes 2018

Dowiedz się więcej

Samochód rodzinny Samochód rodzinny Jaki kupić? Innowacje Toyoty na targach w Paryżu Innowacje Toyoty na targach w Paryżu Poznaj najnowsze osiągnięcia Toyota w Top 10 najpopularniejszych aut w Polsce Toyota w Top 10 najpopularniejszych aut w Polsce Sprawdź szczegóły Pakiet Toyota Safety Sense z nagrodą SAFETYBEST Pakiet Toyota Safety Sense z nagrodą SAFETYBEST Sprawdź szczegóły Salon samochodowy IAA 2017 we Frankfurcie Salon samochodowy IAA 2017 we Frankfurcie Zobacz najnowsze premiery Toyoty Toyota na targach Poznań Motor Show 2017 Toyota na targach Poznań Motor Show 2017 Pokaz hybrydowej siły Toyota C-HR „Premierą motoryzacyjną” Toyota C-HR „Premierą motoryzacyjną” Auto Lider 2016 Ponad 10 mln sprzedanych Toyot rocznie Ponad 10 mln sprzedanych Toyot rocznie Wyniki sprzedaży koncernu na świecie W 2016 r. Toyota zwiększyła już sprzedaż hybryd o ponad 100% W 2016 r. Toyota zwiększyła już sprzedaż hybryd o ponad 100% Sprawdź szczegóły Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Sprawdź szczegóły Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Sprawdź najczęściej wybieraną markę Toyota odnotowała wzrost sprzedaży modeli hybrydowych Toyota odnotowała wzrost sprzedaży modeli hybrydowych Sprawdź szczegóły
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK