Nowa generacja systemów JBL w nadchodzących modelach Toyoty

Innowacyjne podejście do projektowania samochodów

2018-09-07

Modele Toyoty, które zadebiutują na polskim rynku w 2019 roku, zostaną wyposażone w indywidualnie zaprojektowane systemy nagłośnienia firmy JBL. Systemy nowej generacji trafią do modeli Camry, Corolla i RAV4.

Samochód to miejsce, w którym możemy się skupić na słuchaniu muzyki, stąd jakość nagłośnienia jest tak ważna. Nowe modele Toyoty zostaną wyposażone w systemy JBL opracowane z uwzględnieniem nowego podejścia do ich projektowania. Będzie ono oparte na indywidualnym podejściu do konkretnego modelu i będzie się odbywać w ramach ścisłej współpracy z twórcami samochodu.

Tak m.in. już na etapie projektowania inżynierowie dźwięku JBL i projektanci Toyoty zadecydowali o umieszczeniu wysokotonowych głośników w słupkach A. Doszli bowiem do wniosku, że wysokie częstotliwości fal są bardziej ukierunkowane, dlatego warto skierować je bezpośrednio w stronę słuchacza. Z technicznego punktu widzenia rozwiązanie to było bardzo skomplikowane i wiązało się m.in. z tym, że głośniki w przednich słupkach musiały być jak najwęższe, a przy tym mieć optymalne brzmienie. Udało im się to osiągnąć dzięki temu, że projektowanie systemu audio do nowych modeli Toyoty stanowiło integralną część procesu projektowania samochodu.

Toyota C-HR

Doskonałym przykładem owocnej współpracy inżynierów JBL i Toyoty jest również Toyota C-HR, w której głośniki wysokotonowe w słupkach A nie tylko świetnie brzmią, ale mają charakterystyczny dla tego modelu kształt diamentu. Idea pełnej synchronizacji nagłośnienia z wnętrzem samochodu pod względem technicznym, akustycznym i wizualnym będzie realizowana również w nadchodzących modelach Toyoty. Głośniki będą stanowiły element przemyślanej od początku tworzenia koncepcji stylistycznej wnętrza.

Toyota i JBL – wieloletnia współpraca

Już od ponad 20 lat Toyota i JBL współpracują ze sobą. Zaawansowane systemy nagłośnieniowe z logo JBL znaleźć można w wielu modelach marki. Był to jeden z pierwszych przypadków ścisłej współpracy między dostawcą systemów nagłośnieniowych i producentem samochodów.

Toyota C-HR

„JBL i Toyota są powiązane od wielu lat, współpracując w zakresie instalowania gotowych systemów w fabrycznie produkowanych modelach Toyoty, sprzedawanych w Europie. Dobrym przykładem jest aktualny RAV4, który ma taki system wbudowany w wyższych wersjach wyposażenia. Obecny na europejskim rynku od 2017 roku crossover Toyota C-HR otworzył nowy rozdział tej współpracy – system nagłośnienia tego modelu powstawał równolegle od początku projektowania samochodu” – ocenił Robert Mularczyk, Dyrektor PR Toyota Motor Poland.

„Zestawy JBL kolejnej generacji, które zadebiutują w przyszłym roku, wnoszą do aut Toyoty jeszcze bardziej zaawansowany sprzęt oraz precyzyjne dopasowanie do kształtów i powierzchni wnętrza auta. Będzie to kolejny kamień milowy w rozwoju systemów JBL w samochodach Toyoty w Europie” – kontynuował Robert Mularczyk.

Toyota C-HR
Innowacyjna technologia Clari-Fi

Już na początku przyszłego roku do salonów trafi Toyota RAV4 2019 wyposażona w system nagłośnieniowy JBL nowej generacji. Będą to dwa 25-milimetrowe tubowe głośniki wysokotonowe w lewym i prawym słupku A, dwa 80-milimetrowe i dwa 170-milimetrowe głośniki o szerokiej charakterystyce kierunkowej, dwa 150-milimetrowe głośniki szerokopasmowe oraz nowy 224-milimetrowy subwoofer z tyłu kabiny, którego możliwości są dwa razy większe od poprzedniej generacji. Głośniki będą podłączone do 8-kanałowego wzmacniacza stereo o mocy 800 wat, ukrytego w bagażniku.

Nowością będzie zastosowanie technologii Clari-Fi, która analizuje zapis dźwięku, rozpoznaje, co zostało w nim zniekształcone, a co usunięte w ramach kompresji, i przywraca mu oryginalne brzmienie. Układ ten dostarcza bogaty, nieskompresowany dźwięk z dowolnego nośnika.

Toyota C-HR

Dowiedz się więcej

Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków Sprawdź szczegóły Hybrydowa Toyota we flocie Adamed Hybrydowa Toyota we flocie Adamed Dowiedz się więcej Doskonałe wyniki sprzedaży Toyoty w Europie Doskonałe wyniki sprzedaży Toyoty w Europie Rośnie sprzedaż hybryd Toyota liderem rynku samochodowego Toyota liderem rynku samochodowego Dowiedz się więcej Toyota flotową marką motoryzacyjną Toyota flotową marką motoryzacyjną Fleet Derby 2019 Toyota liderem rynku aut kompaktowych Toyota liderem rynku aut kompaktowych Sprawdź dane PZPM Nowe modele RAV4 i Corolla Nowe modele RAV4 i Corolla 5 gwiazdek w testach Euro NCAP 2019 Toyota sprzedała w Polsce 55 000 hybryd Toyota sprzedała w Polsce 55 000 hybryd Sprawdź popularne modele Toyota C-HR w wersji Neon Lime Toyota C-HR w wersji Neon Lime Przedstawiamy edycję limitowaną 7 Premier 7 Premier Nowe modele Toyoty w 2019 roku Poznaj hybrydową rodzinę Corolli Poznaj hybrydową rodzinę Corolli Samochód rodzinny Samochód rodzinny Jaki kupić?
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK